Rusze
A felelősségvállalás és a fenntarthatóság fogalmai egyre fontosabbá válnak napjainkban A Visegrádi Négyek országaiból (V4) egyre több ember próbálja meg csökkenteni ökológiai lábnyomát. Ennek eredményeképpen nő az etikus és fenntartható működési szabályokkal rendelkező divatcégek száma, melyek akik igyekeznek megfelelni a velük szemben felállított elvárásoknak, és jobb irányba mozdítani a divatipart.
Ezzel a kiállítással 24 fenntartható divat- és dizájnmárkát mutatunk be a Visegrádi Csoport országaiból: Csehországból, Magyarországból, Lengyelországból és Szlovákiából. Ők vállalták a termékeiknek a fenntarthatóság eszméjével összhangban való tervezését és kivitelezését: természetes anyagok felhasználásával, környezetbarát és innovatív alternatívák keresésével, újrahasznosított anyagok felhasználásával.
HU Magyarország
Vetlényi Alma, Ferencz Borbála, Huszár Katalin, Kele Sára, Temesi Apol, Zsigmond Dóra
![null](https://cdn.culture.hu/media/4/49/490c26ba6f226b2ead0d55a92fa85c0c.jpg)
![null](https://cdn.culture.hu/media/7/7d/7dbbca7957b0c3a33b47b9a7dfd2e2b2.jpg)
![null](https://cdn.culture.hu/media/5/5e/5e0036e200058748a6126fa0425389f3.jpg)
![null](https://cdn.culture.hu/media/e/ed/ed097ff33cafd6eaa8fe048ca8f678f3.jpg)
![null](https://cdn.culture.hu/media/e/e9/e9cad9cca741d65345b6fc2c8df5ffdc.jpg)
![null](https://cdn.culture.hu/media/4/4f/4feb12f20bd889157a24d450b5951447.jpg)
CZ Csehország
![null](https://cdn.culture.hu/media/7/7e/7ee72fa7ffee62e0f805f32fd43041b9.jpg)
PL Lengyelország
![null](https://cdn.culture.hu/media/9/9d/9d38e76e5435d7227c153f4d04b749b9.jpg)
SK Szlovákia
![null](https://cdn.culture.hu/media/4/4a/4a3373493aa0d9eb50f6b6eda1baa84e.jpg)
A kiállítás a Liszt Intézet | Magyar Kulturális Központ Szófia szervezésében valósul meg a Visegrádi Csoport 2021/2022 -es magyar elnöksége alkalmából a Cseh Szófiai Központtal, a szófiai Lengyel Intézettel és Szlovákia Nagykövetségével együttműködésben.
Továbbá: a Melba Fesztivál támogatásával
A kiállítás magyar résztvevői különleges támogatásban részesültek a Hungarian Fashion Agency (HFDA) által, mely 2018-ban jött létre azzal a céllal, hogy hatékony és strukturált támogatást nyújtson minden résztvevő számára a divat és a design legfontosabb stratégiai területein – speciális koordináció, a magyar termékek hozzáférhetőségének és piaci lehetőségeinek javítása, az oktatás és a gyártási munkálatok fejlesztése.