Online
A kiállítás négy magyar női alkotótól mutat be animációkat és az animációk alapjait képező, önálló alkotásként is működő képeket és filmstilleket. Ez a fajta megközelítés korábban legmarkánsabban William Kentridge és Kiki Smith munkásságában volt megfigyelhető.
A projekt egyik fókusza az álló- és a mozgókép közti különbség. Azt a kérdést járja körül, hogyan változik a kép jelentése, ha az mintegy állóképként, egy animáció szekvenciájaként jelenik meg. Mit tesz hozzá, ha a kettő - a rajz és az animáció - együtt kerül kiállításra. Ezt a technikát vizsgáljuk Magyarósi Éva, Szabó Eszter, Ágnes Uray-Szépfalvi és Wunder Judit műveiben. A másik fókusz a bemutatott képeken és animációkon karakteresen, bár egészen különböző módon felbukkanó női tekintet.
A bemutatott művek jól példázzák, hogy egy-egy alkotói életművön belül hogy viszonyul egymáshoz álló- és mozgókép , és hogyan módosítja jelentésrétegeiket együttes installálásuk.
Kurátor: Bordács Andrea
Magyarósi Éva: Léna (2012, 12’35”, animáció)
Magyarósi Éva: Tundra (2018, 5’40”, 2D animáció)
Magyarósi Éva: Kettőnkről röviden (2017, 4’45”, animáció)
Szabó Eszter: Csodaszép hercegnő (2021, 2’30”, animáció)
Szabó Eszter: Röhögő táska (2020, loop, animáció)
Uray-Szépfalvi Ágnes: Poco Allegretto (2016, 1’00”, szénrajz animáció)
Wunder Judit: Kötelék (2016, 8’30”, animáció)